Ze względu na coraz powszechniejsze programy dofinansowań i poprawę dostępności publicznych ładowarek, na ulicach coraz częściej spotkać można auta elektryczne. Dla wielu osób stały się one doskonałą alternatywą dla aut spalinowych, umożliwiając duże oszczędności każdego dnia, wynikające często z możliwości darmowego ładowania auta w pracy. Jak wygląda kwestia odsprzedaży używanego auta elektrycznego, gdy przyjdzie czas wymiany na nowszy, młodszy model? Temat ten omawiamy w naszym artykule.

Gdzie najszybciej można sprzedać auto używane?
Wiele osób w dalszym ciągu korzysta z darmowych portali, gdzie wystawiają ogłoszenia sprzedaży używanych aut. Nie jest to najszybsze rozwiązanie, ponieważ wymaga samodzielnego przygotowywania auta i prezentowania go zainteresowanym. Często sprzedaż w ten sposób zajmuje nawet kilka miesięcy. Dużo lepszym rozwiązaniem okazują się być skupy aut.
– Dla wielu klientów liczy się czas i minimum formalności. Dlatego wystarczy jeden telefon, żebyśmy mogli przyjechać, obejrzeć auto i załatwić wszystko na miejscu – mówi Pan Bartek, właściciel skupu aut z Trójmiasta. Jeśli zależy Ci na szybkiej sprzedaży samochodu, zarówno spalinowego, jak i elektrycznego, warto skorzystać z oferty dostępnej na stronie auto-skup24.pl. Cały proces jest prosty, szybki i bezpieczny – dokładnie tak, jak oczekuje tego większość sprzedających.
Jakie elektryki najczęściej spotykane są na rynku wtórnym?
Po przeprowadzeniu wnikliwego badania rynku aut używanych okazuje się, że przeciętny używany elektryk wystawiony na sprzedaż ma około 56 tysięcy kilometrów przebiegu i był używany przez 3 lata. Około 18 procent wszystkich wystawionych na sprzedaż aut elektrycznych to Tesle, przez co marka ta jest najpopularniejsza w tym segmencie. Na drugim miejscu plasuje się Nissan z wynikiem 9 procent udziału w rynku, ze średnim wiekiem 5 lat i przebiegiem 80 tysięcy kilometrów. Kolejne jest BMW z 8 procentami, 4 latami i 59 tysiącami przebiegu, Mercedes z 7 procentami, 1 rokiem i 27 tysiącami przebiegu, a czołówkę zamyka Volkswagen z 6 procentami, 2 latami i 42 tysiącami przebiegu. Ze względu na krótką obecność na rynku, średni wiek aut elektrycznych dostępnych na rynku aut używanych jest tak niski.

Jakie problemy wpływają na niską popularność używanych aut elektrycznych?
Mimo wielu atutów aut elektrycznych, wiele osób ma w dalszym ciągu obawy przed ich zakupem, szczególnie jeśli chodzi o auta używane. Problematyczne staje się kilka kwestii:
Obawy związane z kosztem utrzymania – akumulatory wykorzystywane w autach elektrycznych są cały czas na etapie rozwoju, przez co aktualne wersje ulegają dosyć szybkiej degradacji. Każdy kolejny model cieszy się lepszą ich trwałością, jednak dla wielu osób widmo kosztownej wymiany baterii stanowi główny argument na nie gdy podejmowana jest decyzja o zakupie auta elektrycznego.
Utrudniony dostęp do infrastruktury ładowania – infrastruktura ładowarek do aut elektrycznych poprawia się praktycznie z miesiąca na miesiąc i powstaje coraz więcej punktów, jednak w dalszym ciągu pozostawia ona sporo do życzenia. Prawdziwą plagą są awarie, a nawet kradzieże kabli, wyłączające na długo z użycia stacje ładowania.
Wahania cen odsprzedaży – rynek używanych aut elektrycznych jeszcze się nie ustabilizował, przez co ich ceny potrafią zmieniać się bardzo dynamicznie. Powoduje to dużą niepewności w przypadku chęci późniejszej odsprzedaży, ponieważ ciężko oszacować ewentualną stratę.





