Pasagon
CHARAKTERYSTYKA POJAZDU
W produkowanym seryjnie samochodzie, oprócz tradycyjnego silnika spalinowego zamontowano nowoczesny silnik elektryczny.
Silnik spalinowy jest wykorzystywany do przejazdów na dłuższych odcinkach poza miastami lub poza terenami zabudowanymi.
Na obszarze miast rolę głównego napędu przejmuje silnik elektryczny. Samochód może pracować w dwóch całkowicie niezależnych
trybach napędu. W trybie pierwszym, który można określić, jako „tryb diesel”, samochód jest napędzany wyłącznie przez fabryczny silnik spalinowy. Tryb „diesel” ma być wykorzystywany do przejazdów pozamiejskich na dłuższych trasach. Ponieważ samochód w tym trybie napędzany przez standardowy silnik diesla współpracujący ze standardową skrzynią biegów, nie ulegnie ograniczeniu ani zasięg jazdy ani osiągana prędkość maksymalna w stosunku do typowego pojazdu fabrycznego. Silnik elektryczny w trybie diesel może działać, jako prądnica doładowująca baterie akumulatorów oraz prądnica wykorzystywana do hamowania odzyskowego.
W drugim trybie napędu samochód będzie napędzany wyłącznie przez silnik elektryczny. „Tryb elektryczny” jest przewidziany do wykorzystania na terenie aglomeracji miejskich, miast lub terenów zabudowanych. Ze względu na wykorzystanie wyłącznie silnika elektrycznego w trybie elektrycznym napęd pojazdu charakteryzuje się dużą czystością ekologiczną, zredukowana zostanie do zera emisja szkodliwych spalin i CO2
do atmosfery oraz zdecydowanie ograniczony zostanie hałas generowany przez pracujący silnik spalinowy.
Koszt przejazdu 100km na napędzie elektrycznym wynosi 10zł.
W produkowanym seryjnie samochodzie, oprócz tradycyjnego silnika spalinowego zamontowano nowoczesny silnik elektryczny.
Silnik spalinowy jest wykorzystywany do przejazdów na dłuższych odcinkach poza miastami lub poza terenami zabudowanymi.
Na obszarze miast rolę głównego napędu przejmuje silnik elektryczny. Samochód może pracować w dwóch całkowicie niezależnych
trybach napędu. W trybie pierwszym, który można określić, jako „tryb diesel”, samochód jest napędzany wyłącznie przez fabryczny silnik spalinowy. Tryb „diesel” ma być wykorzystywany do przejazdów pozamiejskich na dłuższych trasach. Ponieważ samochód w tym trybie napędzany przez standardowy silnik diesla współpracujący ze standardową skrzynią biegów, nie ulegnie ograniczeniu ani zasięg jazdy ani osiągana prędkość maksymalna w stosunku do typowego pojazdu fabrycznego. Silnik elektryczny w trybie diesel może działać, jako prądnica doładowująca baterie akumulatorów oraz prądnica wykorzystywana do hamowania odzyskowego.
W drugim trybie napędu samochód będzie napędzany wyłącznie przez silnik elektryczny. „Tryb elektryczny” jest przewidziany do wykorzystania na terenie aglomeracji miejskich, miast lub terenów zabudowanych. Ze względu na wykorzystanie wyłącznie silnika elektrycznego w trybie elektrycznym napęd pojazdu charakteryzuje się dużą czystością ekologiczną, zredukowana zostanie do zera emisja szkodliwych spalin i CO2
do atmosfery oraz zdecydowanie ograniczony zostanie hałas generowany przez pracujący silnik spalinowy.
Koszt przejazdu 100km na napędzie elektrycznym wynosi 10zł.
Podstawowe parametry samochodu PASAGON (hybryda bimodalna):
Dopuszczalna masa całkowita 3490 kg Ładowność 1340 kg Nadwozie 2-drzwiowe Ilość miejsc kierowca+2 Zbiornik paliwa 80 dm3 Silnik wysokoprężny Andoria: Pojemność skokowa 2,636 dm3 Moc max 85kW Max moment obrotowy 250Nm(2000 obr/min) Układ napędowy: Skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa Napęd na koła tylne. Parametry elektrycznego silnika napędowego: Moc maksymalna napędu elektrycznego.: 70 kW Moment maksymalny silnika elektrycznego: 480 N.m Bateria litowo-polimerowa: 21 kWh Prędkość maks. (silnik elektryczny): 70km/h Zasięg (silnik elektryczny): ok. 100 km Napięcie znamionowe baterii: 355V DC Czas ładowania baterii z sieci trójfazowej: 2,5 h Czas ładowania baterii z sieci jednofazowej: 8 h |