paralotnia plecakowa
PARALOTNIA PLECAKOWA Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM
Prototypowy napęd do paralotni opracowano w ramach współpracy pomiędzy Branżowym Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Maszyn Elektrycznych KOMEL z Katowic i Impact Automotive Technologies Sp. z o.o. z Pruszkowa.
Prace nad prototypem były dofinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Inicjatywa Technologiczna I.
PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE NAPĘDU
GŁÓWNE ZALETY NAPĘDU
Prototypowy napęd do paralotni opracowano w ramach współpracy pomiędzy Branżowym Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Maszyn Elektrycznych KOMEL z Katowic i Impact Automotive Technologies Sp. z o.o. z Pruszkowa.
Prace nad prototypem były dofinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Inicjatywa Technologiczna I.
PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE NAPĘDU
- moc znamionowa 3.0 kW,
- moc startowa 8.0 kW,
- czas lotu z włączonym napędem – 50 min,
- prędkość obrotowa śmigła – 2400 obr/min,
- masa kompletnej paralotni z baterią o pojemności 40Ah - 37 kg
GŁÓWNE ZALETY NAPĘDU
- cicha praca – wyższy komfort lotów, mniejsza uciążliwość dla otoczenia,
- silnik można wyłączać i ponownie załączać podczas lotu, co powoduje dodatkowe oszczędności energetyczne i wydłuża autonomiczny czas przebywania w powietrzu,
- bardzo niska awaryjność – poprawa bezpieczeństwa lotu,
- brak emisji spalin – napęd bezpieczny dla środowiska,
- wysokie bezpieczeństwo użytkowania i obsługi napędu – brak łatwopalnego paliwa.