• start
  • napęd elektryczny
  • pojazdy
    • Buggy
    • ATV
    • UTV
    • Quad
    • SAM / Re-Volt
    • Elipsa
    • Partner
    • Panda
    • Fiorino
    • Pasagon
  • statki powietrzne
    • paralotnia plecakowa
    • paralotnia wózkowa
  • inne aplikacje
  • ciekawe linki
  • kontakt

napęd elektryczny

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Silnik PMSM produkcji krajowej dedykowany do elektryfikacji miejskich samochodów osobowych i dostawczych
(zdjęcia wykonane w trakcie montażu w pojeździe prototypowym, na ostatnim zdjęciu przed silnikiem PMSM widoczny falownik z którego silnik ten jest zasilany)

Picture
Picture
Charakterystyki elektromechaniczne silnika PMSM z dwustrefową regulacją prędkości obrotowej.

.

Picture
                                SAM / Re-Volt





Picture
                                                 

                                              Elipsa



Picture
                                   Partner

.

Picture
                             paralotnia plecakowa

.

Picture
                                             UTV

.

Picture
                                               Pasagon

Silniki PMSM produkcji krajowej dla pojazdów elektrycznych różnego przeznaczenia (osobowych i rekreacyjnych)
oraz dla napędu elektrycznej paralotni plecakowej 
Picture
Silnik PMSM produkcji krajowej zamontowany (po prawej) w elektrycznym pojeździe.
Algorytm sterowania silnikiem PMSM, o dwustrefowej regulacji prędkości, jest implementowany w falowniku energoelektronicznym, wyposażonym w odpowiednio wydajny procesor sygnałowy. Poprzez falownik przekazywana jest moc elektryczna z akumulatora głównego pojazdu do silnika PMSM, przy czym napięcie stałe akumulatora jest przekształcane na 3-fazowe napięcie przemienne podawane na zaciski silnika (przekształtnik DC/AC o sterowanej wartości skutecznej i częstotliwości napięcia przemiennego). Falownik pojazdu elektrycznego musi być dobrany stosownie do poziomu napięć akumulatora głównego jak i  wymaganych wartości znamionowych i maksymalnych prądów silnika PMSM.

Picture
Picture
Wybrane falowniki energoelektroniczne stosowane w pojazdach elektrycznych
Picture
Picture
Podstawowe parametry techniczne wybranych silników PMSM produkcji krajowej dedykowanych do napędów elektrycznych pojazdów
i statków powietrznych zasilanych bateryjnie
Elektryfikacja pojazdu spalinowego zrealizowana poprzez zastosowanie wysokosprawnego silnika elektrycznego PMSM wraz z odpowiednim falownikiem energoelektronicznym pozwala uzyskać:

  • znaczące obniżenie kosztów przejazdu (licząc na 100 km) w stosunku do pojazdów spalinowych (przewidywany koszt przejechania 100 km nie powinien przekroczyć 4 zł, co jest równowartością mniej niż 1 litra paliwa);
  • bezemisyjność pojazdu (cecha bardzo istotna w aglomeracjach miejskich);
  • istotne ograniczenie hałasu generowanego przez napęd pojazdu, zarówno wewnątrz pojazdu (wyższy komfort podróżowania)                   jak i na zewnątrz;
  • możliwość odzyskiwania energii w czasie hamowania;
  • mniejsze zużycie elementów układu hamulcowego (klocki i tarcze);
  • w najnowszych odmianach pojazdów elektrycznych identyczne lub lepsze parametry trakcyjne pojazdów niż w ich odpowiednikach           z napędem spalinowym (większa siła uciągu, większe przyśpieszenia, efektywniejsze hamowanie);

nieporównywalnie wyższą sprawność przetwarzania energii w układzie napędowym (sprawność nawet najnowszego silnika spalinowego

nie przekracza 45 %, natomiast nowoczesny silnik elektryczny charakteryzuje się sprawnością przetwarzania energii elektrycznej na mechaniczną znacznie przekraczającą 90 %, wysoką sprawność napęd elektryczny osiąga w znacznie szerszych zakresach prędkości i obciążenia momentem).  

.

Picture
Mapa sprawności silnika PMSM z falownikiem
do pojazdów elektrycznych

.

Picture
Mapa sprawności silnika PMSM do pojazdów elektrycznych


Więcej informacji:
Picture
Powered by Create your own unique website with customizable templates.