Fiorino
W samochodzie Fiorino + E-Kit zastosowano:
· Nowoczesny, wysokosprawny napęd elektryczny E-Kit, z silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi, o mocy znamionowej 55 kW i maksymalnej 90 kW. Napęd ten umożliwia osiągniecie prędkości ok. 150 km/h. Dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu na wale silnika elektrycznego, 180 N.m, siła uciągu pojazdu jest większa niż dla wersji z silnikiem spalinowym;
· Baterię trakcyjną z ogniwami litowo-jonowymi nanofosfatowymi (bez efektu pamięciowego), o pojemności 20 kWh. Ta pojemność akumulatora pozwala uzyskać zasięg do 150 km. W baterii trakcyjnej zastosowano jedno z najnowszych dostępnych na rynku światowym rozwiązań ogniw bateryjnych. Wykorzystane w pojeździe moduły baterii trakcyjnej są rozwiązaniem dedykowanym dla przemysłu samochodowego i przeszły pomyślnie testy organizacji EUCAR (The European Council for Automotive Research and Development) opracowane dla systemów magazynowania energii elektrycznej w pojazdach;
· dwie opcje ładowania akumulatora głównego, ładowanie ze standardowego gniazda 1-fazowego 230 V trwające ok. 7 godz. lub opcjonalnie ładowanie z gniazda 3-fazowego z czasem ładowania ok. 2.5 godziny;
· elektryczne pompy w układzie wspomagania kierownicy i układzie wspomagania hamulców;
· elektryczne ogrzewanie wnętrza, opcjonalnie pojazd może być wyposażony w klimatyzację manualną z elektryczną sprężarką;
· opcjonalnie układ monitoringu GPS, umożliwiający sprawdzenie trasy jaką pokonał samochód.
Samochód Fiat Fiorino (lub podobny pojazd dostawczy: Citroen Nemo, Peugeot Bipper) z napędem E-Kit jest miejskim samochodem w pełni elektrycznym, przeznaczonym dla firm wykonujących jazdy w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od swojej siedziby lub wykonujących przejazdy na trasie do ok. stu dwudziestu kilometrów. Pojazd znakomicie nadaje się do wykorzystania przez wszelkiego rodzaju służby miejskie. W firmie samochód może służyć celom drobnego zaopatrzenia dla potrzeb prowadzonej działalności. Po każdym powrocie z trasy do siedziby firmy pojazd może być podłączany do ładowania, by być zawsze gotowym do kolejnego wyjazdu.
Koszty eksploatacji pojazdu z napędem elektrycznym E-Kit są nieporównywalnie niższe, m.in. dzięki niższemu kosztowi energii elektrycznej w stosunku do kosztów paliwa płynnego, lecz także np. dzięki wyeliminowaniu problemu tzw. "przepałów". Jeśli kierowca zechce "zboczyć z trasy", to koszty przejechania dodatkowych kilometrów są niewielkie, a jeżeli odjedzie zbyt daleko to i tak będzie musiał baterię trakcyjną samochodu na swój koszt naładować. Dodatkowym korzystnym efektem ekonomicznym jest brak konieczności wymiany olejów, filtrów, pasków rozrządu itp.
· Nowoczesny, wysokosprawny napęd elektryczny E-Kit, z silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi, o mocy znamionowej 55 kW i maksymalnej 90 kW. Napęd ten umożliwia osiągniecie prędkości ok. 150 km/h. Dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu na wale silnika elektrycznego, 180 N.m, siła uciągu pojazdu jest większa niż dla wersji z silnikiem spalinowym;
· Baterię trakcyjną z ogniwami litowo-jonowymi nanofosfatowymi (bez efektu pamięciowego), o pojemności 20 kWh. Ta pojemność akumulatora pozwala uzyskać zasięg do 150 km. W baterii trakcyjnej zastosowano jedno z najnowszych dostępnych na rynku światowym rozwiązań ogniw bateryjnych. Wykorzystane w pojeździe moduły baterii trakcyjnej są rozwiązaniem dedykowanym dla przemysłu samochodowego i przeszły pomyślnie testy organizacji EUCAR (The European Council for Automotive Research and Development) opracowane dla systemów magazynowania energii elektrycznej w pojazdach;
· dwie opcje ładowania akumulatora głównego, ładowanie ze standardowego gniazda 1-fazowego 230 V trwające ok. 7 godz. lub opcjonalnie ładowanie z gniazda 3-fazowego z czasem ładowania ok. 2.5 godziny;
· elektryczne pompy w układzie wspomagania kierownicy i układzie wspomagania hamulców;
· elektryczne ogrzewanie wnętrza, opcjonalnie pojazd może być wyposażony w klimatyzację manualną z elektryczną sprężarką;
· opcjonalnie układ monitoringu GPS, umożliwiający sprawdzenie trasy jaką pokonał samochód.
Samochód Fiat Fiorino (lub podobny pojazd dostawczy: Citroen Nemo, Peugeot Bipper) z napędem E-Kit jest miejskim samochodem w pełni elektrycznym, przeznaczonym dla firm wykonujących jazdy w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od swojej siedziby lub wykonujących przejazdy na trasie do ok. stu dwudziestu kilometrów. Pojazd znakomicie nadaje się do wykorzystania przez wszelkiego rodzaju służby miejskie. W firmie samochód może służyć celom drobnego zaopatrzenia dla potrzeb prowadzonej działalności. Po każdym powrocie z trasy do siedziby firmy pojazd może być podłączany do ładowania, by być zawsze gotowym do kolejnego wyjazdu.
Koszty eksploatacji pojazdu z napędem elektrycznym E-Kit są nieporównywalnie niższe, m.in. dzięki niższemu kosztowi energii elektrycznej w stosunku do kosztów paliwa płynnego, lecz także np. dzięki wyeliminowaniu problemu tzw. "przepałów". Jeśli kierowca zechce "zboczyć z trasy", to koszty przejechania dodatkowych kilometrów są niewielkie, a jeżeli odjedzie zbyt daleko to i tak będzie musiał baterię trakcyjną samochodu na swój koszt naładować. Dodatkowym korzystnym efektem ekonomicznym jest brak konieczności wymiany olejów, filtrów, pasków rozrządu itp.