Elipsa
CHARAKTERYSTYKA POJAZDU
Elipsa to nowoczesny pojazd elektryczny produkowany przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Radomiu. Konstrukcja Elipsy została oparta na lekkiej ramie stalowej, która zapewnienia trwałość i sztywność nadwozia, co zwiększa stabilność pojazdu, bezpieczeństwo pasażerów
i ich komfort jazdy. Karoseria wykonana jest z odpowiednio dobranych laminatów i tworzyw sztucznych. Dzięki temu jest ona bardziej wytrzymała i odporna na wgniecenia oraz zarysowania, a ponadto wyeliminowana jest konieczność konserwacji antykorozyjnej.
Dodatkowo nieduży ciężar zastosowanych materiałów wpływa na obniżenie wagi pojazdu tym samym zwiększając jego zasięg.
Pojazdy Elipsa wyposażone są w dwa bezszczotkowe silniki elektryczne prądu stałego. Ich cicha praca i brak emisji spalin zwiększają możliwości wykorzystania Elipsy, m.in. na obszarach zamkniętych dla ruchu pojazdów spalinowych oraz w dużych halach, budynkach, magazynach.
Długą dyspozycyjność pojazdów gwarantują wysokiej jakości akumulatory głębokiego rozładowania. Cechuje je duża trwałość i mogą być całkowicie rozładowane bez ryzyka ich uszkodzenia. O ich niskim stopniu naładowania informuje sygnał akustyczny, a prędkość pojazdu,
ilość przejechanych kilometrów i poziom naładowania akumulatorów jest wyświetlany na wskaźniku ciekłokrystalicznym. Tak duża wytrzymałość akumulatorów w połączeniu ze sprawnym systemem napędowym pozwala pokonać użytkownikowi odległość do 100km przy jednorazowym naładowaniu, trwającym około 8 godzin. Maksymalna prędkość pojazdu to około 26,5 km/h.
Aktualnie Elipsa oferuje dwa warianty zabudowy: z zamykanym kufrem i otwartą skrzynią ładunkową.
W obydwu wersjach ładowność skrzyni i kufra to 150 kg co powoduje, że można pojazd stosować do przewozu ładunku w magazynach, zakładach, halach produkcyjnych. Dostępność kolorów karoserii to: żółty, pomarańczowy, zielony i niebieski. W bieżącym roku oferta pojazdów elektrycznych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego zostanie rozszerzona o nowe modele pojazdów. Powstanie wersja transportowa
i stricte pasażerska, mogąca swobodnie przewozić kilka osób.
Elipsa to nowoczesny pojazd elektryczny produkowany przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Radomiu. Konstrukcja Elipsy została oparta na lekkiej ramie stalowej, która zapewnienia trwałość i sztywność nadwozia, co zwiększa stabilność pojazdu, bezpieczeństwo pasażerów
i ich komfort jazdy. Karoseria wykonana jest z odpowiednio dobranych laminatów i tworzyw sztucznych. Dzięki temu jest ona bardziej wytrzymała i odporna na wgniecenia oraz zarysowania, a ponadto wyeliminowana jest konieczność konserwacji antykorozyjnej.
Dodatkowo nieduży ciężar zastosowanych materiałów wpływa na obniżenie wagi pojazdu tym samym zwiększając jego zasięg.
Pojazdy Elipsa wyposażone są w dwa bezszczotkowe silniki elektryczne prądu stałego. Ich cicha praca i brak emisji spalin zwiększają możliwości wykorzystania Elipsy, m.in. na obszarach zamkniętych dla ruchu pojazdów spalinowych oraz w dużych halach, budynkach, magazynach.
Długą dyspozycyjność pojazdów gwarantują wysokiej jakości akumulatory głębokiego rozładowania. Cechuje je duża trwałość i mogą być całkowicie rozładowane bez ryzyka ich uszkodzenia. O ich niskim stopniu naładowania informuje sygnał akustyczny, a prędkość pojazdu,
ilość przejechanych kilometrów i poziom naładowania akumulatorów jest wyświetlany na wskaźniku ciekłokrystalicznym. Tak duża wytrzymałość akumulatorów w połączeniu ze sprawnym systemem napędowym pozwala pokonać użytkownikowi odległość do 100km przy jednorazowym naładowaniu, trwającym około 8 godzin. Maksymalna prędkość pojazdu to około 26,5 km/h.
Aktualnie Elipsa oferuje dwa warianty zabudowy: z zamykanym kufrem i otwartą skrzynią ładunkową.
W obydwu wersjach ładowność skrzyni i kufra to 150 kg co powoduje, że można pojazd stosować do przewozu ładunku w magazynach, zakładach, halach produkcyjnych. Dostępność kolorów karoserii to: żółty, pomarańczowy, zielony i niebieski. W bieżącym roku oferta pojazdów elektrycznych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego zostanie rozszerzona o nowe modele pojazdów. Powstanie wersja transportowa
i stricte pasażerska, mogąca swobodnie przewozić kilka osób.
|
|